بازی های ویدیویی

Unity چیست؟ قسمت سوم

تیم فنی
تیم فنی

در بخش اول به معرفی Unity و ویژگی‌های آن و در بخش دوم به بررسی مزایا و معایب آن پرداختیم. در این قسمت مطالبی همچون: مقایسه موتورهای بازی‌سازی مختلف باهم استفاده Unity در زمینه‌های دیگر (غیربازی‌سازی) و نحوه دانلود آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مقایسه Unity با دیگر موتورهای بازی‌سازی:
برای ساخت یک بازی ویدیوئی گزینه‌های دیگری نیز پیش رویتان است مانند Unreal و Cryengine. می‌توان گفت انتخاب یک موتور بازی‌سازی تماماً به ابعاد و زمینه پروژه مد نظر شما بستگی دارد. برای مثال اگر قصد کار کردن در بستر گوشی‌های هوشمند را دارید بهتر است از Unity استفاده کنید. یکی از این دلایل داشتن قابلیت توسعه دادن یک پروژه به بهترین نحو در هر دو محیط 2D و 3D است. قابلیت دیگر همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، داشتن افکت‌های گرافیکی زیبا و کاربردی و امکان تغییر ابعاد آن‌ها و مناسب‌سازی برای ابعاد گوشی‌های هوشمند است. همچنین به علت اینکه Unity یک Cross-platform است به راحتی از طریق آن می‌توان برای تمامی پلتفرم‌‌ها خروجی لازم را گرفت و به علت داشتن قابلیت توسعه بازی‌ها در بستر واقعیت مجازی و کاربرپسند بودن آن نسبت به مابقی موتورهای بازی‌سازی، محبوبیت بسیاری در بین کاربران و توسعه‌دهندگان بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل پیدا کرده است. این امکانات کسب بازار حداکثری در برنامه‌ها و بازی‌های Google Store توسط Unity را به خوبی توجیه می‌کنند. در مقابل موتورهای بازی‌سازی Unreal و Cryengine امکان پردازش جزئیات بیشتر در ابعاد بزرگ‌تر را دارند و برای ساخت پروژه‌های بزرگتر و بازی‌های ویدیوئی پیچیده‌تر مناسب‌تر هستند. 

چگونه می‌توانیم Unity را دانلود کنیم:
دانلود کردن این برنامه بسیار ساده است. برای اینکار کافیست به سایت Unity مراجعه کنید و برنامه را به راحتی دانلود کنید. همچنین با دانلود کردن Unity Hub می‌توانید آخرین نسخه برنامه را دانلود و در آینده به راحتی آپدیت کنید. 
استفاده از Unity Hub مزیت‌های دیگری نیز دارد. یکی از آن‌ها این است که وقتی از این برنامه برای دانلود امکانات و ابزار Unity استفاده می‌کنید به راحتی و بدون هیچ مشکلی نصب و به برنامه اصلی اضافه می‌شوند.
اگر در بستر اندروید مایل به فعالیت هستید بهتر است قسمت پشتیبانی اندروید و NDK، SDK و OpenJDK را مطالعه کنید. پس از مطالعه آن‌ها شما تمامی اطلاعات مورد نیاز برای توسعه نرم‌افزار خود را کسب خواهیدکرد.

Android NDK, SDK, JDK:
Android NDK مخفف عبارت Android Native Development Kit به معنای کیت توسعه بومی است و کمک می‌کند برنامه‌هایی که با C و ++C نوشته شده‌اند در اندروید قابل اجرا باشند؛ زیرا زبان اصلی مورد استفاده در اندروید Java است، SDK مخفف عبارت Software Development Kit به معنای کیت توسعه نرم‌افزار است که مجموعه‌ای از امکانات و ابزارات لازم برای توسعه یک اپلیکیشن مورد نیاز هستند و JDK مخفف عبارت  Java Development Kit به معنای کیت توسعه جاوا است و حاوی کامپایلرها، ابزارهای اشکال‌زدایی و توسعه برنامه‌های تحت پلتفرم جاوا است.

استفاده از Unity  در صنایع دیگر

صنعت فیلم‌سازی:
در سال 2010، Unity در صنایع دیگر از جمله فیلم‌سازی و خودروسازی بکارگیری شد. اولین تجربه بکارگیری Unity در فیلم‌سازی مربوط به یک فیلم کوتاه با موضوع فرار یک ربات از زندان بود. بعدها از امکانات این برنامه، از جمله تجزیه و تحلیل آنی و سینما-ماشین، در استودیوی Oats توسط فردی به نام Neill Blomkamp برای ساخت دو فیلم کوتاه کامپیوتری با نام‌های Adam:The Mirror و Adam:The Prophet مورد استفاده قرار گرفت.
سال 2017 در کنفرانس اتحادیه اروپا در آمستردام اعلام شد که تمرکز Unity 2017 بر روی فیلمسازی خواهد بود. در سال 2018 شبکه تلویزیونی دیزنی سه فیلم کوتاه با عنوان Baymax Dreams منتشر کرد که با Unity ساخته شده بودند. در سال 2019 دیزنی بار دیگر از Unity برای ساخت پس‌زمینه‌های انیمیشن "شیر شاه" استفاده کرد.

صنعت خودروسازی:
در صنایع خودروسازی برای شبیه‌سازی خودرو، قطعات، خط تولید، آموزش کارگران، ارائه پروژه و... از Unity بهره‌گیری می‌شود که گاهی اوقات این شبیه‌سازی‌ها در بستر واقعیت‌مجازی ارائه می‌گردند.از دیگر زمینه‌های بکارگیری Unity می‌توان به آموزش دادن هوش‌مصنوعی اشاره کرد که شرکت‌هایی مانند DeepMind و Alphabet.Inc در این زمینه فعال هستند.

سخن پایانی
به طور کلی Unity یکی از محبوب‌ترین و بهترین‌برنامه‌های شبیه‌سازی و بازی‌سازی است و دلیل آن هم همانطور که اشاره شد وجود امکانات متفاوتی است که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این مقاله پس از معرفی برنامه Unity و بررسی نقاط قوت و ضعف آن به مقایسه موتورهای بازی‌سازی مختلف پرداختیم تا بهترین انتخاب را برای ورود به زمینه شبیه‌سازی و بازی‌سازی پیش روی شما قرار دهیم. در نهایت این به شما و ابعاد پروژه مدنظرتان بستگی دارد که کدام موتور بازی‌سازی را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

 

قصد انجام پروژه خاصی را دارید؟

اگر می‌خواهید وب‌سایتی منحصربه‌فرد، متناسب با نیازهای خاص خودتان داشته باشید، یا اگر گمان می‌کنید داشتن یک اپلیکیشن موبایلی اهداف کسب‌و‌کارتان را محقق می‌کند، یا اگر هنوز نمی‌دانید چه محصولی برای پیاده‌سازی ایده‌تان به کار می‌آید، با ما تماس بگیرید. شرکت نرم‌افزاری پیشگامان لوتوس با مشاوره و طراحی محصول ایده‌آل، شما را در مسیر رشد کسب‌و‌کارتان همراهی می‌کند.

با ما تماس بگیرید

مشاوره با ما