بازی های ویدیویی

Unity چیست؟ قسمت دوم

تیم فنی
تیم فنی

در بخش اول به معرفی نرم‌افزار Unity و ویژگی‌های منحصر به فرد آن پرداختیم. حال در این قسمت مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مزایا و معایب:
همانند تمامی برنامه‌های کامپیوتری، Unity نیز مزایا و معایب مختلفی دارد و دانستن این مزایا و معایب در انتخاب این برنامه کمک بسزایی به شما خواهد کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

مزایا:

ایده‌آل برای تازه‌کارها: نسخه پایه این نرم‌افزار رایگان است به همین دلیل می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای تازه‌کارها باشد. در این نسخه نیز تمامی ابزار قابل دسترس هستند و به همین خاطر به راحتی می‌توانید با یک موتور بازی‌سازی خوب کار خود را شروع کنید. این ویژگی یونیتی را به یک پلتفرم حرفه‌ای حتی برای طراحی‌ و کارهای پیشرفته تبدیل می‌کند.

گستردگی مخاطبین: Unity کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد و همین امر آن را به یک نام شناخته شده تبدیل کرده‌است. به همین خاطر اگر پروژه خود را با این برنامه بسازید و توسعه دهید می‌تواند مزیتی برای جذب سرمایه‌گذاران و پیشرفت آن باشد و از آن بهتر این است که تمامی افرادی که در صنعت بازی‌های ویدیوئی مشغول هستند با توانایی‌ها و قدرت این پلتفرم آشنایی کامل دارند. 

سرعت بالا و راحتی: استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و هدف اصلی آن ساده‌سازی توسعه بازی‌های ویدیوئی است. به همین علت Unity برای آموزش در سطوح مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بسیار سریع و روان است و به شما کمک می‌کند که به ساده‌ترین روش و در سریع‌ترین زمان ممکن، ایده بازی‌سازی خود را پیاده‌سازی کنید. همچنین به علت دارا بودن قابلیت drag and drop، سرعت و راحتی کار با یونیتی، این برنامه یکی از انتخاب‌های مناسب برای نمونه‌سازی نیز به‌‌ حساب می‌آید و می‌توان با یک کدنویسی ساده و در برخی مواقع حتی بدون نیاز به کدنویسی، پروژه‌ها را ساخت. 

بازی شما در پلتفرم‌های مختلف: یکی دیگر از مزیت‌های این برنامه سازگار بودن با پلتفرم‌های گوناگون است و به راحتی می‌توان برای هر پلتفرم خروجی خاص خودش را گرفت و پس از ساخت نمونه اولیه بازی می‌توان به راحتی آن را بر روی پلتفرم‌های مختلف امتحان کرد.

ابزارهای خودت را بساز: در Unity شما هم قادر به استفاده از "فروشگاه دارایی‌ها" هستید و هم می‌توانید ابزار خود را بسازید. این برنامه بسیار منعطف است و به شما اجازه می‌دهد تا ابزار خود را به‌ سادگی بسازید. اگر قادر به این کار نشدید می‌توانید به راحتی ابزارهای کاربردی خود را از فروشگاه دارایی‌ها پیدا کنید.

کتابخانه دارایی‌ها: فروشگاه دارایی‌ها چیزی حدود 56000 پکیج متفاوت را در اختیار کاربران خود قرار داده‌است که شامل رندرهای 2D و 3D، انیمیشن‌ها، واقعیت افزوده و مجازی، فایل‌های صوتی و بسیاری قالب‌های دیگر است. همچنین ابزارهای گوناگون دیگر مانند افکت‌ها، ابزار نوشتاری مختلف و... نیز در دسترس می‌باشند. 
Unity تیم پشتیبانی و فروم بسیار قوی با بانک اطلاعاتی بسیار گسترده دارد که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی پاسخ تمام سوالات خود را بدون نیاز به جستجو در گوگل پیدا کنید.

واقعیت مجازی: Unity یک موتور بازی‌سازی بسیار قوی است که از آخرین فناوری روز دنیا در این زمینه بهره می‌برد که شامل امکانات خاص طراحی واقعیت‌مجازی، APIها، الگوهای جدید و .... است. این ویژگی‌ها در حال تبدیل این برنامه به اصلی‌ترین برنامه تولید واقعیت‌مجازی هستند. در این برنامه با امکانات فراوان و متفاوتی که در اختیار شما می‌گذارد و با بهره‌گیری از تجربیات افراد حرفه‌ای می‌توانید به راحتی و در بهترین حالت ممکن به یادگیری و پیاده‌سازی برنامه واقعیت‌مجازی خود بپردازید.

گرافیک: قابلیت دیگر Unity در ارائه گرافیک‌های شگفت‌انگیز است. این برنامه افکت‌های گرافیکی خیره‌کننده و زیبایی با قابلیت تغییر سایز دارد که از آن‌ها برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل هم می‌توان استفاده کرد. استفاده از این قابلیت Unity به شما یک اپلیکیشن با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.

تجزیه و تحلیل: Unity یک قابلیت بی‌نظیر دیگر نیز در بخش 3D دارد به نام built-in-analytics. این بخش که در قسمت Editor قرار دارد تجربیات و علایق بازیکنان بازی‌های ویدیوئی را در اختیار شما می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک بازی ‌ویدیویی بسازید که بهترین بازخورد و عملکرد را داشته‌باشد.

معایب:

از صفر شروع کردن: در Unity شما مجاز به استفاده از یک ساختار آماده نیستید و نمی‌توانید با استفاده از یک قالب آماده و ایجاد تغییرات جزئی در آن بازی ویدیوئی خود را شخصی‌سازی کرده و بسازید. شما باید با استفاده از امکانات "فروشگاه دارایی‌ها" بازی خود را از صفر بسازید.

خرید مجوز: اگر تازه به این عرصه وارد شده‌اید ممکن است خرید لایسنس(license) در ابتدای کار برای شما مشکل‌ساز باشد، ولی برای استفاده از نسخه رایگان نیازی به این کار نیست و تنها در صورت معروف شدن بازی ویدیوئی شما در بازار جهانی باید لایسنس خریداری کنید.

غیرمناسب برای پروژه‌های بزرگ: Unity برای تازه‌کارها و آموزش دیدن در تمامی سطوح بسیار مناسب و کاربردی است ولی برای پروژه‌های بزرگ بهتر است از موتورهای بازی‌سازی قوی‌تری استفاده کنیم. در قسمت بعدی به انواع موتورهای بازی‌سازی و تفاوت بین آن‌ها خواهیم پرداخت.

برای مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید

قصد انجام پروژه خاصی را دارید؟

اگر می‌خواهید وب‌سایتی منحصربه‌فرد، متناسب با نیازهای خاص خودتان داشته باشید، یا اگر گمان می‌کنید داشتن یک اپلیکیشن موبایلی اهداف کسب‌و‌کارتان را محقق می‌کند، یا اگر هنوز نمی‌دانید چه محصولی برای پیاده‌سازی ایده‌تان به کار می‌آید، با ما تماس بگیرید. شرکت نرم‌افزاری پیشگامان لوتوس با مشاوره و طراحی محصول ایده‌آل، شما را در مسیر رشد کسب‌و‌کارتان همراهی می‌کند.

با ما تماس بگیرید

مشاوره با ما