هوش مصنوعی

18 کاربرد سرگرم‌کننده برای ChatGPT که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید! (قسمت اول)

تیم فنی
تیم فنی

18 کاربرد سرگرم‌کننده برای ChatGPT که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید! قسمت اول


از زمانی که چت‌بات هوشمند ChatGPT معرفی شده است، افرادی زیادی شروع کرده‌اند به پرسیدن سوال‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف و طبق بازخوردهایی که در فضای مجازی مشاهده می‌شود، هربار از جواب‌های این چت‌بات حیرت‌انگیز شگفت‌زده شده‌اند(اگر اطلاعات کافی در مورد این چت‌بات ندارید بهتر است ابتدا به مقاله پدیده‌ای به نام ChatGPT را مطالعه کنید و سپس برای راه‌اندازی آن از مقاله نحوه استفاده از ChatGPT کمک بگیرید). استفاده از هوش‌مصنوعی می‌تواند کاربردهای بسیار گسترده‌ای داشته باشد و یکی از این کاربردها استفاده از آن برای انجام کارهای روزمره است. در ادامه برخی زمینه‌های سرگرم‌کننده‌ای که کاربران فضای مجازی آن‌ها را با ChatGPT تجربه کرده‌اند را باهم بررسی خواهیم کرد(توجه داشته باشید که تمامی سوال‌های پرسیده شده و جواب‌های داده شده به زبان انگلیسی هستند و در حال حاضر ChatGPT از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند).


1) نوشتن رمان یا داستان:

 یکی از کاربردهای خیلی جذابی که می‌توان با ChatGPT تجربه کرد و سروصدای زیادی نیز به پا کرده است همین قضیه نوشتن داستان با جزئیات مختلف است. یکی از کاربران فضای مجازی از ChatGPT درخواست کرده تا داستانی کوتاه با جزئیات زیر برایش بنویسد:
تقاضا: طرحی برای یک رمان اسرارآمیز بسازید که در آن یک کارآگاه قتل سرخورده، یک قاتل زنجیره‌ای باهوش را که نوازندگانی را که موسیقی جاز(Jazz) استاندارد Autumn Leaves را اجرا می‌کنند را به دام می‌اندازد.
قسمتی از داستانی که ChatGPT ارائه داده است: کارآگاه جیمز تامپسون یک کهنه‌کار باتجربه در بخش جنایی است، اما اخیراً احساس می‌کند که خسته و سرخورده شده است. آخرین پرونده او، قتل یک پیانیست جاز جوان است که به طور وحشیانه‌ای در خانه‌اش به قتل رسیده است. حل کردن این پرونده شاید بتواند بخشی از این سرخوردگی و ناامیدی او را ترمیم کند... (و ادامه داستان)
این تنها بخشی از کل داستانی بود که ChatGPT ارائه کرد! حیرت‌انگیز است. 
البته این یک داستان کوتاه است و برخی از کارشناسان معتقدند که از این چت‌بات می‌توان برای داستان‌نویسی و ایده‌پردازی در سناریوها در مقیاس بزرگ و به صورت سریالی نیز استفاده کرد.


2) آمادگی برای سخنرانی‌ یا مصاحبه: 

فرض کنید شما کنفرانسی در پیش رو دارید و می‌خواهید در این کنفرانس سخنرانی کنید. پس از اتمام سخنرانی، قطعاً حضار از شما سوالاتی را خواهند پرسید. برای داشتن آمادگی به جواب دادن این سوالات از قبل، می‌توانید از ChatGPT درخواست کنید تا سوالاتی را برای شما آماده کند. به عنوان مثال کنفرانس در مورد کمبود آب در غرب ایالات متحده است. سخنران کارشناس مدیریت منابع آبی است:
این سوال پرسیده شده از ChatGPT در این زمینه بود: چه سوالاتی را باید از یک متخصص در مورد نمک‌زدایی و تأثیر آن بپرسیم؟
پاسخ ChatGPT: 
1) نمک‌زدایی در حال حاضر در سراسر جهان چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در چه نوع مکان‌هایی موثرتر است؟
2) مزایا و معایب بالقوه استفاده از نمک‌زدایی برای تأمین آب شیرین چیست؟
3) برخی از چالش‌ها و محدودیت‌های کلیدی فناوری نمک‌زدایی چیست و چگونه به آن‌ها رسیدگی می‌شود؟
و ...
از طرفی دیگر می‌توانید برای آمادگی خود قبل از یک مصاحبه(کاری، به عنوان میهمان یک برنامه و...) از ChatGPT سوالاتی که احتمال دارد از شما پرسیده شده است را بپرسید تا با تسلط بیشتر در جلسه مصاحبه حاضر شوید. برای مثال، یکی از کاربران به برنامه‌ای دعوت شده بود که می‌بایست در مورد آینده فروش و بازاریابی در آن برنامه صحبت کند. پس از ChatGPT درخواست کرده تا در این زمینه به او کمک کند:
پاسخ ChatGPT: در اینجا چند سوال احتمالی وجود دارد که ممکن است در مصاحبه‌ی پیش‌رویتان از شما درباره حرفه فروش بپرسند و همچنین پیشنهادهایی برای پاسخ به آن‌ها وجود دارد:


فکر می‌کنید فناوری در سال‌های آینده چه تأثیری بر حرفه فروش خواهد داشت؟


در سال‌های آینده، تکنولوژی احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر حرفه فروش خواهد داشت. برخی از راه‌هایی که فناوری می‌تواند بر حرفه فروش تأثیر بگذارد عبارتند از: استفاده روزافزون از اتوماسیون و هوش‌مصنوعی برای انجام کارهای معمول و همچنین بالا رفتن اهمیت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و استفاده از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان. علاوه‌ براین، رشد تجارت الکترونیک و کانال‌های فروش آنلاین، احتمالاً به تغییر شکل فروش خواهد انجامید.


به نظر شما نقش فروشنده‌ها در آینده پگونه تغییر خواهد کرد؟


نقش فروشنده‌ها نسبت به نیازهای مشتریان و انتظارات آن‌ها به صورت مداوم در حال تغییر است. فروشندگان باید در رویکرد خود، دانش و مشورت بیشتری داشته باشند و باید بتوانند به مشتریان در ارائه خدمات گوناگون به نحو احسن کمک کنند. علاوه براین، اهمیت روزافزون ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری و آنالیز اطلاعات، احتمالاً فروشندگان را ملزم می‌کند که درک قوی‌تری از فناوری داشته باشند و بتوانند از آن به طور موثر در کار خود بهره ببرند.


به نظر شما چه مهارت‌هایی برای متخصصان فروش در آینده مهم‌تر خواهد بود؟


در آینده متخصصان فروش برای موفقیت در بازار رقابتی به مهارت‌های مختلفی نیاز خواهند داشت. علاوه بر مهارت‌های ارتباطی و بین فردی قوی، باید در مورد محصولات و خدماتی که می‌فروشند اطلاعات بالایی داشته باشند و بتوانند به طور مداوم اطلاعات خود را به روز کرده و از فناوری‌های جدید استفاده مناسب را داشته باشند. در کنار تمام این‌ها، توانایی انطباق با نیازهای متغیر مشتریان و همچنین توانایی یادگیری مستمر بسیار حائز اهمیت هستند.


3) ساخت بازی‌ها: 

برخی از افراد معتقدند که ChatGPT می‌تواند در ساخت بازی‌های ویدیویی(مخصوصاً سناریوی بازی‌ها) و بازی‌های رومیزی(Board Games) کمک شایانی کند. در حال حاضر برخی از افراد از آن برای حل جدول‌های متقاطع استفاده می‌کنند.


4) کمک در دوستیابی:

 یکی از کاربران این چت‌بات از آن پرسیده است که چگونه می‌توانم برای دوستیابی در پیام اول نظر یک نفر را به خودم جلب کنم؟ 
پاسخ ChatGPT: اگر می‌خواهید کمی عشق به اولین پیام خود در یک برنامه دوستیابی اضافه کنید، در اینجا چد ایده برای شروع کار وجود دارد:
1) از آن سوی صفحه نظر من را جلب کردی. نمی‌توانستم مقاومت کنم و سلام نکنم و ببینم که آیا این احساس علاقه بین ما دوطرفه است یا نه.
2) عکس پروفایل شما بسیار خیره‌کننده است. من نمی‌توانم به زیبایی شما و اینکه چقدر دوست دارم شما را بیشتر بشناسم، فکر نکنم.
3) من آدمی نیستم که برای دوستی با کسی پیش قدم بشوم اما نمی‌دانم بی‌اختیار به شما پیام دادم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که شما فوق‌العاده هستید.
4) سلام! من پروفایل شما را دیده و اینکه بگویم نترسیده‌ام اغراق است. من جذابیت شما را به چشم دیدم و می‌توانم بگویم که تا به حال به این اندازه نتوانسته بودم به یک ستاره خیره شوم.
این تنها بخشی از پاسخ‌ها بود و جواب‌های بسیار دیگری نیز ارائه شده بود!


5) مقابله با تنهایی و اضطراب:

 اینکه ChatGPT در گفتگوهای یک به یک بسیار قدرتمند است از هیچکس پوشیده نیست. 


سوالی که در زمینه اضطراب و تنهایی از ChatGPT پرسیده شده:

 من خیلی احساس تنهایی و ناراحتی می‌کنم.
پاسخ ChatGPT: من خیلی متأسفم که این را می‌شنوم. طبیعی است که گاهی اوقات احساس ناراحتی کنید، اما مهم است که به یاد داشته باشید که در این دنیا تنها نیستید. افراد زیادی هستند که به شما اهمیت می‌دهند و می‌خواهند شما را شاد و خوشحال ببینند و به شما کمک کنند. صحبت کردن با کسی در مورد احساسات خود، چه دوست صمیمی، چه یکی از اعصای خانواده و یا یک روانشناس، می‌تواند برایتان مفید باشد. گاهی اوقات فقط بیان افکار و احساساتان می‌تواند به کاهش غم و تنهایی شما کمک کند. همچنین مهم است که از خود مراقبت کنید و کارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می‌کند؛ مانند گذراندن وقت با عزیزان، دنبال کردن یک سرگرمی یا ورزش و... . این چیزها می‌توانند به بهبود خلق‌وخوی شما کمک کند و باعث شود احساس ارتباط بیشتری با دیگران داشته باشید. به یاد داشته باشید که شما قوی و توانا هستید و می‌توانید از این دوران سخت عبور کنید.
برخی از افراد معتقدند که از ChatGPT می‌توان در زمینه روان درمانی کمک گرفت.
درخواستی که در این زمینه از ChatGPT خواسته شد: راه‌کارهایی برای کمک به مقابله با اضطراب ارائه کن. 
پاسخ ChatGPT:
1) مواردی که در حال حاضر باعث اضطراب شما می‌شوند را یادداشت کنید.
2) موقعیتی که در آن احساس اضطراب داشتید و نحوه کنار آمدن با آن را توصیف کنید.
3) به این فکر کنید که چگونه تغییر افکار و باورهای شما به بهبود اضطراب شما کمک می‌کند.
4) نامه‌های به اضطراب خود بنویسید و احساسات و نگرانی‌های خود را بیان کنید.
5) خود را در مکانی آرام تصور کنید و این مکان را با جزئیات توصیف کنید.
و بسیاری موارد دیگر.


6) نام‌گذاری چیزهای مختلف:

 یکی دیگر از کاربردهای جذابی که دغدغه خیلی از افراد نیز هست، نام‌گذاری ایده‌ها و محصولات جدید است که نیاز به صرف وقت زیاد و ایده پردازی دارد.
سوالی که در زمینه اضطراب و تنهایی از ChatGPT پرسیده شده: به من کمک کن تا اسمی برای نوشیدنی جدید پیدا کنم. این نوشیدنی حاوی جین ژاپنی(Japanese Gin)، تونیک شیرین نشده(Unsweetened Tonic)، لیموترش، فلفل سچوان(Szechuan Pepper) و گریپ‌فروت است.
پاسخ ChatGPT: نظرتان در مورد "طلوع آفتاب ساکورا (Sakura Sunrise)" چیست؟ این نام ترکیبی از جین ژاپنی و طعم گریپ‌فروت و لیموترش است و کلمه "طلوع آفتاب" شروعی تازه و نشاط‌آور برای روز را نشان می‌دهد. از طرف دیگر می‌توانید از عبارت "Peppered Grapefruit Gin Fizz" نیز استفاده کنید تا بر ترکیب طعم منحصر به فرد فلفل سچوان و گریپ‌فروت تأکید داشته باشید.
خارج از بحث: ساکورا (به انگلیسی Sakura)، یک اصطلاح ژاپنی به معنای شکوفه درخت گیلاس است.


7) مترجم همراه:

 می‌توانید از ChatGPT در تلفن همراه خود استفاده کنید، بنابراین یک ابزار ترجمه عالی است. مثلاً بگویید متن انگلیسی زیر را به ایتالیایی ترجمه کند:
درخواست: متن زیر را به ایتالیایی ترجمه کن:
متن انگلیسی: " My car is nearly out of fuel, can you tell me where the nearest petrol station is?"
ترجمه فارسی متن بالا: سوخت ماشینم تقریباً رو به اتمام است، می‌توانید بگویید نزدیک‌ترین پمپ بنزین کجاست؟
پاسخ ChatGPT به زبان ایتالیایی: "La mia auto sta per esaurire il carburante, mi puoi dire dove si trova la stazione di servizio più vicina?"


8) تناسب اندام:

 گرفتن راه حل‌های مختلف از این چت‌بات هوشمند کار بسیار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد و تناسب اندام نیز از این قضیه مستثنی نیست(البته به خاطر داشته باشید که پرسش سوال و گرفتن راه حل برای زمینه‌های حساس کار درستی نیست؛ زیرا اطلاعات این چت‌بات محدود هستند و ممکن است جوابی به شما بدهد که برای سلامتی شما خطرآفرین باشد.)
درخواست: من آرزو دارم بتوانم 5 کیلومتر را در مدت 3 ماه بدوم. یک برنامه اجرایی برای من ترسیم کن تا بتوانم به این هدف برسم.
پاسخ ChatGPT: برنامه‌ای که می‌تواند به شما برای رسیدنتان به این هدف کمک کند عبارت است از:
1) هر روز 15 الی 20 دقیقه پیاده‌روی کنید تا استقامت خود را افزایش دهید و بدن خود را به ورزش منظم عادت دهید.
2) پس از یک هفته پیاده‌روی، دویدن کوتاه مدت را در برنامه خود بگنجانید. کار خود را با دویدن در بازه زمانی کوتاه، 1 یا 2 دقیقه، شروع کنید و در بین آن‌ها به خود استراحت دهید. به تدریج مدت زمان دویدن خود را افزایش و پیاده‌روی را کاهش دهید.
3) هنگامی که توانستید به مدت 10 دقیقه بدون توقف بدوید، شروع به افزایش مسافت دویدن خود کنید. سعی کنید 1 کیلومتر را بدون توقف بدوید و سپس به مرور زمان مسافت را افزایش دهید.
4) علاوه بر دویدن‌های معمولی، تمرینات قدرتی و کششی را نیز در برنامه روزانه خود بگنجانید تا آمادگی جسمانی خود را بهبود ببخشید و خطر آسیب دیدگی را کاهش دهید.
و بسیاری نکات کاربردی دیگر.

در بخش بعدی تعدادی دیگر از این موارد را باهم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قصد انجام پروژه خاصی را دارید؟

اگر می‌خواهید وب‌سایتی منحصربه‌فرد، متناسب با نیازهای خاص خودتان داشته باشید، یا اگر گمان می‌کنید داشتن یک اپلیکیشن موبایلی اهداف کسب‌و‌کارتان را محقق می‌کند، یا اگر هنوز نمی‌دانید چه محصولی برای پیاده‌سازی ایده‌تان به کار می‌آید، با ما تماس بگیرید. شرکت نرم‌افزاری پیشگامان لوتوس با مشاوره و طراحی محصول ایده‌آل، شما را در مسیر رشد کسب‌و‌کارتان همراهی می‌کند.

با ما تماس بگیرید

مشاوره با ما