هوش مصنوعی

18 کاربرد سرگرم‌کننده برای ChatGPT که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید! (قسمت دوم)

تیم فنی
تیم فنی

18 کاربرد سرگرم‌کننده برای ChatGPT که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید! قسمت دوم


در قسمت قبل با تعدادی از استفاده‌های سرگرم‌کننده ChatGPT آشنا شدیم. در این قسمت بخش دیگری از این موارد را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.
9) نوشتن دیالوگ‌های بامزه: یکی دیگر از زمینه‌های سرگرم‌کننده برای اکثریت کاربران، گپ زدن با ChatGPT است. شما می‌توانید به راحتی مانند یک دوست با آن صحبت کنید و در مورد مسائل مختلف گپ بزنید. برخی مواقع کاربران از آن می‌خواهند تا دیالوگ‌های بامزه در زمینه‌های مختلف ارائه کند یا به صورت شوخی با آن صحبت می‌کنند که نتایج راضی کننده و بامزه‌ای نیز نسیبشان می‌شود.
10) طرح درس برای معلمان و اساتید: یکی از مشاغل حساس جامعه معلمی و تدریس است. تعداد دانش‌آموزان زیاد و وقت کوتاه باعث می‌شود تا در برخی از مواقع اساتید از تدریس قسمت‌هایی از درس چشم‌پوشی کنند. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر جدول‌بندی برنامه‌ریزی مطالب درسی در ChatGPT بارگذاری شود؟ یکی از کاربران این مطلب را در مورد "تاریخچه و تأثیر هوش‌مصنوعی" امتحان کرده است و نتایج جالبی به دست آمده است:
پاسخ ChatGPT:
عنوان درس: تاریخچه و تأثیر هوش‌مصنوعی
هدف: دانش‌آموزان تاریخچه و توسعه هوش‌مصنوعی را درک خواهند کرد و می‌توانند تأثیرات مثبت و منفی هوش‌مصنوعی بر جامعه را شناسایی کرده و در مورد آن‌ها بحث کنند.
موارد مورد نیاز: 
1) جدول زمانی رویدادهای مهم در تاریخ هوش‌مصنوعی
2) برنامه‌های کاربردی هوش‌مصنوعی
طرح کلی درس:
1) مبحث هوش‌مصنوعی را معرفی کنید و توضیح دهید که هوش‌مصنوعی به توسعه سیستم‌های کامپیوتری و الگوریتم‌هایی اشاره دارد که می‌توانند هوش و رفتار انسان را شبیه‌سازی کنند.
2) جدول زمانی رویدادهای مهم در تاریخ هوش‌مصنوعی را نشان دهید و در مورد نقاط عطف و تحولات کلیدی رخ داده در این زمینه بحث کنید.
3) نمونه‌هایی از فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی هوش‌مصنوعی را نشان دهید و نحوه استفاده از آن‌ها در صنایع و زمینه‌های مختلف را توضیح دهید.
4) درباره تأثیرات مثبت و منفی هوش‌مصنوعی بر جامعه، از جمله پتانسیل آن برای بهبود بهره‌وری، کارایی و ایمنی و همچنین پتانسیل آن برای ایجاد چالش‌ها و نگرانی‌های جدید، مانند از بین رفتن برخی مشاغل، مسائل اخلاقی و... بحث کنید.
و بسیاری موارد دیگر که این چت‌بات هوشمند مانند همیشه مخاطبان را با ارائه آن‌ها شگفت‌زده می‌کند.
11) شناسایی افراد مناسب: این چت‌بات می‌تواند به شما کمک کند تا افراد مناسب با حوزه کاری مدنظرتان را پیدا کنید. برای مثال فردی که می‌خواسته یک پادکست درباره Web3 بسازد از ChatGPT پرسیده است که:
درخواست: چه کسانی می‌توانند مهمانان ایده‌آل برای پادکست بازاریابی Web3 من باشند؟
پاسخ ChatGPT: مهمانان ایده‌آل برای پادکست بازاریابی Web3(اصطلاح Web3 که با نام Web 3.0 نیز شناخته می‌شود، ایده‌ای برای تکرار جدیدی ار وب جهانی است که مفاهیمی مانند تمرکززدایی(Decentralization)، فناوری بلاکچین و اقتصاد مبتنی بر توکن را در خود جای داده است.) شما می‌توانند شامل: کارشناسان مرتبط با این صنعت، افراد چهره و تأثیرگذار و رهبران فکری در فضای بازاریابی Web3 باشند. این افراد بازاریابان دیجیتال، سازندگان محتوا، صاحبان مشاغل، کارآفرینان و افراد فعال در صنایع مرتبط با فناوری‌های به روز هستند که در زمینه Web3 فعالیت دارند. همچنین می‌توانید نمایندگانی از استارت‌آپ‌ها و سازمان‌های مرتبط با Web3 را دعوت کنید تا مهمان پادکست شما باشند.
درخواست دوم: می‌توانی برایم مثال‌هایی بیاوری؟
پاسخ ChatGPT: چند نمونه از مهمانان ایده‌آل برای پادکست شما می‌توانند شامل موارد زیر باشند:
1) تیم برنر لی(Tim Berner-Lee)، مخترع شبکه جهانی وب(World Wide Web یا همان www)
2) کریس دیکسِن(Chris Dixon)، شریک اصلی در Andreessen Horowitz(یک شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر واقع در منطقه Silicon Valley در کالیفرنیا است که از کارآفرینان جسور و آینده‌دار در حوزه فناوری حمایت می‌کند)
3) ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم(Ethereum)
4) جو لوبین()، بیانگذار ConsenSys(یک استودیوی سرمایه‌گذاری در حوزه بلاکچین است که از پروژه‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند)
5) سوزان فاولر()، نویسنده Whistleblower(این کتاب اثر سوزان فاولر، نویسنده و مهندس کامپیوتر و عضو ثابت تیم توسعه‌دهنده شرکت Uber است و داستان زندگی وی را از زمان کودکی تا پس از تجربیات دشوار او با شرکت اوبر را روایت می‌کند)
و بسیاری موارد دیگر.
12) رسانه‌های اجتماعی: یکی از کارهایی که می‌توان در آن از ChatGPT کمک گرفت، پیدا کردن پاسخ مناسب به کامنت‌ها در راسنه‌های اجتماعی است. به مثال‌های زیر توجه کنید:
درخواست: به نظرات زیر پاسخ بدهید.
نظر مثبت یکی از مشتریان: من کاملاً این مکان را دوست دارم. ما خیلی بیرون غذا نمی‌خوریم، با این حال از نطر من این مکان در صدر جدول قرار دارد. وعده‌های غذایی عالی، برخورد مناسب کارکنان و زمان‌بندی عالی. همه چیز عالی است! یک تشکر ویژه از Sophie B عزیز، از طرف تمام مهمانانتان از شما تشکر می‌کنم.
پاسخ ChatGPT: سخنان محبت‌آمیز شما و وقتی که برای نوشتن نظر خود گذاشتید متشکریم. ما خوشحالیم که می‌شنویم چنین تجربه خوبی را در رستوران ما داشته‌اید و از خدمات و غذای ما راضی بودید. برای ما خدمت به مهمانان همیشه خوشحال کننده است و از حمایت شما سپاس‌گزاریم. مشتاقانه منتظریم تا از شما در رستورانمان استقبال و پذیرایی کنیم. بازهم بابت نظر مثبت شما ممنونیم.
یکی دیگر از نظرات مشتریان: اکثر غذاها معمولی بودند و تنها نکته مثبت داشتن یک منظره خوب بود، فقط همین
پاسخ ChatGPT: از نقد شما متشکریم. اگر تجربه شما از رستوران ما مطابق انتظاراتتان نبود، پوزش می‌طلبیم. ما در تلاش هستیم تا غذا و خدمات باکیفیت را به همه مشتریان خود ارائه دهیم و نقد شما را برای بهبود کار خود حتماً در نظر خواهیم گرفت. از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید کمال تشکر را داریم.
13) مبارزه با جرائم: زک سیپرت(Zack Seipert، متخصص بازاریابی و ارتباطات) در خبری اعلام کرد ک در مورد برخی قتل‌های حل نشده معروف تحقیق کرده و در این تحقیقات از ChatGPT کمک گرفته است. زک کار ChatGPT را فوق‌العاده یاد کرده و در اینباره گفته: "این چت‌بات فوق‌العاده، جرائم انجام شده، مظنونین، سرنخ‌ها و موارد دیگر را به زیبایی در کنار هم چید و به یکدیگر ارتباط داد. شرط می‌بندم که کار تیمی کارآگاهان باتجربه و ChatGPT می‌تواند برخی از این پرونده‌های حل‌نشده را حل کند."
14) جلوگیری از سوگیری‌ها: یکی از کارهایی که ChatGPT می‌تواند انجام دهد بررسی متون برای جلوگیری از سوگیری‌هاست. یکی از نویسندگان به نام Joanne Taylor متنی را به ChatGPT داده است که آن را برای تعصبات نژادی بررسی کند. و پس از بررسی گفته است که: "به نظر می‌رسد کار این چت‌بات بسیار خوب است!"
 15) طراحی قطعات و لوازم: برخی از کاربران برای ایده‌پردازی و پیاده‌سازی ایده خود در جهت ساخت لوازم(بخصوص لوازم خانگی) از ChatGPT کمک گرفته‌اند و طبق بررسی نظرات مختلف، راضی هم بوده‌اند.
16) ایده‌هایی برای کادو دادن: وقتی ایده‌ای برای خرید کادو برای عزیزانتان ندارید و بودجه محدودی هم در اختیار دارید می‌توانید از ChatGPT کمک بگیرید تا در انتخاب یک گزینه مناسب کمکتان کند.
درخواست: برای یک زن میانسال که عاشق گروه موسیقی The Eagles است یک ایده هدیه زیر 200 دلار پیشنهاد بده.
پاسخ ChatGPT: یکی از ایده‌های جالب هدیه برای یک زن میانسال که عاشق گروه The Eagles است، یک صفحه گرامافون از یکی از آلبوم‌های کلاسیک آن‌ها مانند "Hotel California" یا "The Long Run" گزینه مناسبی است. صفحات گرامافون در سال‌های اخیر محبوبیت دوباره‌ای پیدا کرده‌اند و بسیاری از طرفداران موسیقی از صدای منحصر به فرد گرامافون و تجربه گوش دادن به موسیقی از طریق این صفحات بسیار لذت می‌برند. همچنین می‌توانید یک صفحه گرامافون را در کنار یک گرامافون خریداری کنید تا یک پک هدیه کامل را تقدیم کنید. این نوع هدیه به احتمال زیاد مورد قدردانی بسیار یکی از طرفداران گروه The Eagles قرار خواهد گرفت. ترکیبی از یک گرامافون و صفحه آن احتمالاً در حد بودجه 200 دلاری شما خواهد بود.
17) توضیح مفاهیم پیچیده: می‌توانید مفاهیم پیچیده‌ای که درکشان برایتان سخت است را از ChatGPT بپرسید. هرچند اطلاعات این چت‌بات هنوز محدود بوده و در حال یادگیری است اما پاسخ‌های دریافتی شما را شگفت‌زده خواهد کرد(پرسیدن مسائل بسیار پیچیده علمی از ChatGPT نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. زیرا همانطور که ذکر شد منابع آن محدوداند و در صورت ندانستن جواب درست سعی در پاسخ با جواب‌های جایگزین می‌کند).
درخواست: فیزیک کوانتوم را به گونه‌ای به من توضیح دهید که انگار 10 ساله هستم.
پاسخ ChatGPT: فیزیک کوانتوم شاخه‌ای از علم است که به مطالعه چگونگی رفتار ذرات ریز مانند اتم‌ها و ذرات زیر اتمی(subatomic) می‌پردازد. این ذرات آنقدر کوچک هستند که همیشه از قوانین مشابهی که ما در اجسام مختلف می‌بینیم پیروی نمی‌کنند. مثلاً گاهی‌ اوقات می‌توانند همزمان در دو مکان باشند. ممکن است عجیب باشد اما این چیزی است که دانشمندان از مطالعه این ذرات کوچک به آن دست یافته‌اند. فیزیک کوانتوم به ما کمک می‌کند تا بفهمیم جهان در مقیاس بسیار کوچک چگونه کار می‌کند؛ همچنین می‌تواند به ما در ساخت فناوری‌های جدید مانند نانوتکنولوژی، ساخت رایانه‌های کوانتومی(کامپیوترهایی هستند که از قوانین کوانتومی مانند برهم نهی(Superposition) و درهم تنیدگی(Entanglement) برای محاسبات استفاده می‌کنند و سرعت پردازش آن‌ها بسیار بالاتر از چیزی است که در حال حاضر سریع‌ترین کامپیوترها دارند) و... کمک کند.
18) ویرایش به سبک AP: سبک AP(Associated Press Style)، سبکی است که دستورالعمل‌ها و قالب‌هایی را برای نوشتن متون ارائه می‌دهد. اکثر وبلاگ‌ها، مجلات و کتاب‌ها از این سبک پیروی می‌کنند. یکی از کاربران از ChatGPT خواسته که متنی که نوشته را طبق دستورالعمل‌های سبک AP ویرایش کند و طبق معمول نتیجه کار بینظیر بوده است.
در آخر از ChatGPT خواستیم که برای درخواست زیر جواب‌های مناسبی را ارائه دهد:
درخواست: یک عنوان تأثیرگذار برای یک پست وبلاگ بنویس که شامل 18 کاربرد خلاقانه و سرگرم‌کننده ChatGPT باشد.
پاسخ ChatGPT:
1) 18 روش سرگرم‌کننده و خلاقانه برای استفاده از ChatGPT، از بازی‌ها گرفته تا آزمون‌ها و...
2) راهنمای جامع استفاده از ChatGPT برای سرگرمی و خلاقیت
3) 18 دلیل برای استفاده از ChatGPT
4) چگونه ChatGPT می‌تواند توانایی‌های شما از جمله بازی، داستان‌نویسی و موارد دیگر را تقویت کند
5) 18 کاربرد سرگرم‌کننده برای ChatGPT که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید!
6) تخیلات خود را با ChatGPT به واقعیت تبدیل کنید: 18 روش خلاقانه و سرگرم‌کننده برای استفاده از ChatGPT 
در طول تاریخ فناوری‌های بسیاری اختراع و عرضه شدند، فیلم‌های زیادی در مورد هوش‌مصنوعی و قدرت آن ساخته شد؛ اما حالا ورود نسل جدید هوش‌مصنوعی به عرصه تکنولوژی افراد زیادی را در رابطه با آینده به فکر فرو برده است. ChatGPT تنها پس از چند هفته از معرفی به آمار 1 میلیون کاربر رسید که سریع‌تری پذیرش یک فناوری در طول تاریخ است. آیا تا به حال از ChatGPT استفاده کرده‌اید؟ به راستی که چه چیزی برای آینده نسل بشر در انتظار است؟

 

قصد انجام پروژه خاصی را دارید؟

اگر می‌خواهید وب‌سایتی منحصربه‌فرد، متناسب با نیازهای خاص خودتان داشته باشید، یا اگر گمان می‌کنید داشتن یک اپلیکیشن موبایلی اهداف کسب‌و‌کارتان را محقق می‌کند، یا اگر هنوز نمی‌دانید چه محصولی برای پیاده‌سازی ایده‌تان به کار می‌آید، با ما تماس بگیرید. شرکت نرم‌افزاری پیشگامان لوتوس با مشاوره و طراحی محصول ایده‌آل، شما را در مسیر رشد کسب‌و‌کارتان همراهی می‌کند.

با ما تماس بگیرید

مشاوره با ما