اینترنت

محاسبات توزیع شده (Distributed Computing)

تیم فنی
تیم فنی

محاسبات توزیع شده (Distributed Computing)
یک سیستم محساباتی توزیع شده متشکل از چندین جزء نرم‌افزاری است که در کامپیوترهای مختلف قرار دارند ولی به صورت یکپارچه عمل می‌کنند. این کامپیوترها به صورت فیزیکی می‌توانند نزدیک به هم باشند و از طریق یک شبکه محلی(LAN) با یکدیگر در ارتباط باشند و یا اینکه می‌توانند فاصله‌های بسیار زیادی از یکدیگر داشته باشند و با یک شبکه گسترده(WAN) با یکدیگر در ارتباط باشند. پیکربندی این سیستم‌ها می‌تواند شامل بی‌نهایت کامپیوتر شخصی، مینی کامپیوتر، اَبَر کامپیوتر، پایگاه داده و... باشد. هدف اصلی از ایجاد این شبکه از سیستم‌ها تلفیق عملکرد آن‌ها با یکدیگر و تبدیل آن‌ها به یک کامپیوتر واحد است. 
سیستم‌های توزیع شده مزیت‌های بسیاری نسبت به سیستم‌های متمرکز دارند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


قابلیت گسترش: 
 این سیستم‌ها را در صورت نیاز می‌توان با اضافه کردن کامپیوترها و لوازم مورد نیاز به آسانی بست و گسترش داد.

توقف عملکرد: 
در این سیستم چندین کامپیوتر عملکرد یکسانی را ارائه می‌دهند، در نتیجه با خرابی یکی از آن‌ها عملکرد کلی سیستم مختل نمی‌شود. علاوه بر این چون می‌توان از عملکرد چندین کامپیوتر کوچک بهره برد، بار مالی زیادی را به همراه نخواهد داشت.
سیستم‌های محساباتی توزیع شده می‌توانند روی سخت‌افزارهای فراهم شده توسط سازمان‌های مختلف اجرا شوند و از نرم‌افزارهایی با استانداردهای جهانی پشتیبانی می‌کنند. این سیستم‌ها مستقل از نرم‌افزارهای اساسی هستند. این سیستم‌ها می‌توانند بر روی سیستم‌‌ عامل‌های مختلفی اجرا شوند و از پروتکل‌های ارتباطی مختلفی پیروی کنند. برخی از سخت‌افزارها ممکن است از سیستم عامل‌ Unix و یا Linux پشتیبانی کنند و برخی دیگر از Windows. برای ارتباط بین سیستم‌ها، این سخت‌افزارها می‌توانند از SNA (System of National Accounts)، TCP/IP بر روی Ethernet و یا Token Ring(a data link for a LAN) استفاده کنند.
می‌توان یک نرم‌افزار را با تقسیم آن به دو بخش کاربر(Client) و سرور(Server) بر روی یک سیستم توزیع شده پیاده‌سازی کرد که به آن Client/Server گفته می‌شود. به طور معمول در طراحی Client/Server از سه لایه استفاده می‌شود، کلاینتی که با کاربر در تعامل است، Application Server که حاوی نرم‌افزارهایی است که یک برنامه تجاری را از طریق یک پروتکل ارتباطی ارائه می‌دهد و یک پایگاه داده برای ذخیره‌سازی اطلاعات.

قصد انجام پروژه خاصی را دارید؟

اگر می‌خواهید وب‌سایتی منحصربه‌فرد، متناسب با نیازهای خاص خودتان داشته باشید، یا اگر گمان می‌کنید داشتن یک اپلیکیشن موبایلی اهداف کسب‌و‌کارتان را محقق می‌کند، یا اگر هنوز نمی‌دانید چه محصولی برای پیاده‌سازی ایده‌تان به کار می‌آید، با ما تماس بگیرید. شرکت نرم‌افزاری پیشگامان لوتوس با مشاوره و طراحی محصول ایده‌آل، شما را در مسیر رشد کسب‌و‌کارتان همراهی می‌کند.

با ما تماس بگیرید

مشاوره با ما