شبکه های اجتماعی

بیزینس اکانت اینستاگرام (Instagram Business Account) چیست قسمت اول

تیم فنی
تیم فنی

بیزینس اکانت اینستاگرام      Instagram Business Account

علاقه و گرایش شدید کاربران به شبکه‌های اجتماعی در این روزها از هیچکس پوشیده نیست، و این امر باعث شده تا شرکت‌های مختلف برای جذب مشتری از این بستر برای ارائه محصولات و خدمات خود و جذب مشتری استفاده کنند. از این رو شرکت متا پس از بررسی صدها کسب‌وکار مختلف و نحوه فعالیت آن‌ها، قابلیتی به نام "اکانت بیزینس" را طراحی و در اختیار کاربران خود قرار داد. از این رو تبدیل اکانت معمولی به بیزینس، قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانید به راحتی عملکرد پیج خود را تحلیل کرده و برای بهبود آن دست به کار شوید.


پروفایل بیزینس(Business Profile):


این پروفایل، برای کسانی که می‌خواهند فعالیت تجاری در بستر اینستاگرام داشته باشند، یک فیچر به حساب می‌آید. با در اختیار داشتن یک پروفایل بیزینس، شرکت‌ها می‌توانند از طریق راه‌های بیشتری نسبت به یک اکانت معمولی با مخاطبین خود در ارتباط باشند. در یک اکانت معمولی راه‌های ارتباطی در دایرکت، کامنت و ریپلای خلاصه می‌شوند ولی با در اختیار داشتن یک پروفایل بیزینس، مشتریان می‌توانند به راحتی و تنها با یک کلیک با شما تماس بگیرند، ایمیل ارسال کنند و... . در وهله اول شاید ایمیل زدن منسوخ شده به نظر بیاید ولی باید گفت جواب دادن به تعداد زیادی کامنت و دایرکت ممکن است دشواری‌های بسیاری را به همراه داشته باشد؛ در نتیجه ایمیل زدن می‌تواند راه بهتری برای مکاتبات بین مشتریان واقعی و شرکت مدنظرشان باشد.


اینسایت(Insights):


با استفاده از این فیچر شما می‌توانید به راحتی عملکرد صفحه خود را بررسی و آنالیز کنید؛ کدام پست شما تعامل بیشتری را کسب کرده‌است، روند پیج شما به چه صورتی بوده‌است؟ آیا روند صعودی داشته‌است یا نزولی؟ چه تعداد از صفحه شما بازدید کرده‌اند و خیلی امکانات تحلیلی دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.


پروموت(Promote):


پروموت، بوست(Boost) یا Ad Tool، این قابلیت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید پستی تبلیغاتی در اینستاگرام ایجاد کنید؛ این کار باعث می‌شود بتوانید راحت‌تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید. برای مثال می‌توانید پستی ایجاد کنید که محصولی خاص را در آن معرفی کرده‌اید و لینک صفحه سفارش آن بر روی وبسایتتان را روی پست قرار دهید تا مشتری بتواند به صورت مستقیم و تنها با یک کلیک به صفحه سفارش برود. برای اینکار یکسری گزینه‌ها را اینستاگرام برای دسته‌بندی محصول شما پیشنهاد می‌دهد تا بتواند آن را به کسانی که احتمال بیشتری دارد مشتری شما بشوند نشان بدهد. شما می‌تواند مدت زمان استفاده از این سرویس را با بودجه مدنظرتان تنظیم کنید و از آن استفاده کنید(این سرویس رایگان نیست و نیاز به پرداخت دارد).
این روش‌هایی که اینستاگرام برای کسب‌وکارها در نظر گرفته است می‌تواند بسیار در توسعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت یک بیزینس کمک کند و شرکت متا امیدوار است که بتواند در آینده این روش‌ها را ارتقا ببخشد.


راه‌اندازی اکانت بیزینس:


برای تبدیل اکانت معمولی خود(Private و Public) به یک بیزینس اکانت کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
1) به پروفایل خود بروید در سمت راست بالای صفحه بر روی آیکون سه خط کلیک کنید
2) روی Settings کلیک کنید
3) به قسمت Account بروید
4) به قسمت Switch to Professional Account که در پایین صفحه قرار دارد و به رنگ آبی است بروید
5) به قسمت Continue بروید
6) یک دسته‌بندی برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید و Done را بزنید
7) OK را بزنید
8) بر روی گزینه Business کلیک کنید
9) Next را بزنید
10) جزئیات ارتباطی خود را وارد کرده و یا در صورتی که نمی‌خواهید اطلاعات ارتباطی شما نمایش داده شود، بر روی گزینه Don’t use my contact info کلیک کنید
11) در صورت تمایل می‌توانید اکانت فیسبوک خود را به بیزینس اکانت اینستاگرام خود وصل کنید. با این کار می‌توانید از تمامی امکانات برنامه‌های خانواده متا(Meta) استفاده کنید. دقت داشته باشید که تنها یک اکانت فیسبوک را می‌توانید به بیزینس اکانت اینستاگرام خود وصل کنید
12) بر روی X در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید تا به پروفایل خود بازگردید

همچنین شما این قابلیت را دارید که انتخاب کنید دسته‌بندی کسب‌وکار و اطلاعات ارتباطی شما بر روی پروفایلتان نمایش داده بشود یا خیر. برای این کار، بعد از انجام مراحل بالا، به پروفایل خود رفته و بر روی Edit Profile کلیک کنید؛ سپس به قسمت Profile Display بروید و در این قسمت انتخاب کنید که این اطلاعات نمایش داده بشوند یا خیر. بعد از انتخاب، بر روی Done کلیک کنید.

بازگشت به اکانت معمولی:
در صورتی که اکانت خود را به بیزینس اکانت تغییر دادید و بعد از مدتی دوباره خواهان بازگشت به حالت اولیه شدید، می‌توانید مراحل زیر را برای انجام این کار انجام دهید:
1) به پروفایل خود بروید در سمت راست بالای صفحه بر روی آیکون سه خط کلیک کنید
2) بر روی settings کلیک کنید
3) به قسمت Account بروید
4) در پایین صفحه بر روی گزینه Switch Account Type که به رنگ آبی است کلیک کنید
5) ابتدا بر روی Switch to Personal Account کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Switch to Personal کلیک کنید

به این نکته توجه داشته باشید که پروفایل شما در صورت بازگشت به حالت عادی، تمامی امکانات بیزینس اکانت را از دست خواهد داد.

قصد انجام پروژه خاصی را دارید؟

اگر می‌خواهید وب‌سایتی منحصربه‌فرد، متناسب با نیازهای خاص خودتان داشته باشید، یا اگر گمان می‌کنید داشتن یک اپلیکیشن موبایلی اهداف کسب‌و‌کارتان را محقق می‌کند، یا اگر هنوز نمی‌دانید چه محصولی برای پیاده‌سازی ایده‌تان به کار می‌آید، با ما تماس بگیرید. شرکت نرم‌افزاری پیشگامان لوتوس با مشاوره و طراحی محصول ایده‌آل، شما را در مسیر رشد کسب‌و‌کارتان همراهی می‌کند.

با ما تماس بگیرید

مشاوره با ما